divendres, de novembre 18, 2005

La Patagònia


Descobrim a l'excel•lent Museu de Paleontologia de Trelew --que, per cert, ens recorda amb eloqüència que la història d'Amèrica no comença el 1592-- un comentari que Charles Darwin va fer sobre la Patagònia, al seu llibre 'Viatge de l'HMS Beagle'. Diu el científic: "Quan repasso algunes imatges del passat, descobreixo que, d'alguna manera, les grans planes de la Patagònia aconsegueixen creuar-se davant els meus ulls força vegades. I em sobta, perquè són miserables i inútils. Només poden descriure's en termes negatius: buides, sense aigua, sense arbres, sense montanyes, a penes quatre plantes empetitides... Per quin motiu, aleshores; i això no només és en el meu cas particular, em consta; han pres aquests àrids deserts un lloc tan ferm en la meva memòria?"

2 Comments:

At dimarts, de novembre 22, 2005, Blogger Jordi Ventura Padró said...

Perquè sovint funcionen com a mirall.

 
At dissabte, de febrer 16, 2013, Anonymous Anònim said...

Que havia d'escriure una breu notícia a comprar a les gràcies per tots els suggeriments fantàstiques que està posant en aquest lloc web. La meva recerca d'Internet ha prolongat en el final del dia es reconeix amb detalls fiables i tècniques per al comerç amb els meus companys de treball. M'agradaria afirmar que diversos de nosaltres els lectors són realment seriosament la sort de viure en un lloc important en les persones molt diverses, amb excel · lents indicadors perspicaç.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home